Thursday, 9 August 2018

Doucee Exclusive with Cohored ♡

Hey Guys,

Oooh, some of you may remember that I used to write blog posts for the monthly Cohorted Beauty Box, they went down really well and I'm so glad to be bringing them back, kicking it back off with an exclusive box full of Doucee Makeup Products*. I was introduced to this brand through receiving a few products in Cohorted Boxes and I couldn't wait to get testing on more products, its a range of eye makeup and lip products, anyway, lets get right into it ...

SHARE:

Tuesday, 7 August 2018

The Neglected ♡

Hey Guys,

Okay that sounds dramatic, quite dramatic lol. But I promise, I'm referring to something Beauty Related, well body related anyway. When Summer rolls around, is there anything you do to prep for it? I like to put some effort into my feet, hair and nose, yes I said nose, the parts I always forget about and never put some time and effort into. So I thought today, I'd write a dramatic title and share what I've been doing ...
SHARE:

Thursday, 2 August 2018

The Glowy Base ♡

Hey Guys,

I'm sure you all know by now but I love me a bit of glow, I mean, the cheekbones, eye brow bones, nose, wherever a little bit of glow is needed, I'll put it there. And on days where I'm in a rush or simply can't be bothered with any highlighter, I quickly apply a glowy base, and that has me covered. Which is why I thought I'd write up a quick post on those products that has the glowy base all covered ...

SHARE:

Tuesday, 31 July 2018

Benefit Cosmetics Love With Escentual ♡

Hey Guys,

I'm so excited for this post because it's with two of my favourite brands, Benefit Cosmetics and Escentual, you may or may not remember the first blog post I wrote for Escentual which was the French Pharmacy Edit and it was actually a popular one, I guess we just love a little bit of French Beauty. Anyway, today's post is on the other side of the spectrum, all things Makeup, Benefit Cosmetics Makeup to be specific! I remember always seeing the Benefit Stand in Boots as a teen and having a little browse at the products and thinking, damn, they're a little pricey to be in Boots. Now that I've got a complete Beauty Obsession, I totally get why they're in the drugstore, they're not as inexpensive as other drugstore brands but they technically don't go into the high end category because they're not pricey enough. I genuinely have no idea why I just got into the logistics of why Benefit is sold at Boots, lets just get into the post shall we? ...

SHARE:

Thursday, 26 July 2018

Glossybox | July Edition ♡

Hey Guys,

Random fact, I can't swim, I mean they took us to swimming lessons at the local leisure center when I was at school but I was too scared to go under the water. Even when they told us to put our heads under water for some kind of water exercise, I barely dipped the tip of my nose in the pool lol. Yup, total whimp! I promise, it has some sort of relation to today's blog post. I'm back with another Glossybox Edition, bringing you all the July Box*, this is only my second box and I'm getting impressed by the products included and the theme of the boxes. Last month, (post here) it was a French Riviera Theme, whereas this month its a Under the Sea Theme, which is where my swimming story comes into some sort of relation lol ...

SHARE:

Tuesday, 24 July 2018

& Other Stories Beauty ♡

Hey Guys,

Aah, so I totally missed last Thursday's blog post, I can't lie, I just wanted to do nothing. Do you guys ever have those grand plans for the day but then you really think about it and just go, nope, I fancy watching TV and simply doing nothing? Yeah, I had one of those lol. To be fair, I hadn't had a proper day at home in a good few weeks. Okay, onto the post. Yup, & Other Stories now do beauty, not just makeup but body care, skin care and fragrances. The brand have definitely upped their game. I've been kindly sent a selection of products to try and I'm quite excited to share them with you ...

SHARE:

Tuesday, 17 July 2018

June Favourites ♡

Hey Guys,

I kinda, totally took an impromptu blogging break because I have a little update or you, well here it is ... I got an internship! It's a PR Internship at Nails & Brows Mayfair and Beauty Edit Mayfair, which is why my uploading schedule has gotten a little out of whack, I just started last week and I'm still trying to find the balance of uploading on my blog/social media and working. So if  I miss a few posts here and there, that's probably why! But I've come appreciate all the bloggers who work and blog, it really isn't easy, its actually quite tricky to find time to blog in between work, family, personal and social life, I need to know the secret! Okay, this is a pretty long post, I have quite a collection I must warn you, there's quite a mixture of skincare and makeup, so lets get on with it ...


SHARE:
© Tips Capsule ♡ . All rights reserved.
BLOGGER TEMPLATE HANDMADE BY pipdig